Peak Performance er smart og funktionelt svensk design
Det svenske tøjmærke blev i 1986 fra idé til virkelighed. 3 svenske skientusiaster satte sig sammen og diskuterede hvorfor ingen producerede tøj, som de gad at gå i. Samtalen foregik i en lille bjerglandsby i det svenske område Jämtland, hvor begejstringen for ski er stor. De 3 talentfulde mænd, en skisportsudøver, en redaktør på et sportsmagasin og en designer, ville udvikle et tøjmærke, der kunne besidde stor funktionalitet uden at gå på kompromis med et smart design, som dog ikke skulle være for iøjnefaldende. Inden længe havde de stablet et projekt på benene, som senere skulle blive kendt som Peak Performance.
Tøj fra Peak Performance er lavet ud fra 3 kerneværdier
Hos den svenske sportstøjsgigant er det vigtigt at holde sig jordnær og altid have både hjerte og hoved med i designet. De er yderst opmærkesomme på at alle deres produkter er udviklet ud fra deres 3 kerneværdier, som egentlig repræsenterer de 3 stiftere. Grundværdierne er lidenskab, sammenhold og vindermentalitet. Igennem disse begreber formår Peak Performance at fastholde et fokus i deres måde at håndtere design og identitet på, som altid gør dem aktuelle inden for deres store kærlighed til de vilde sportsgrene og ekstreme vejrforhold. Man forsøger altid at skabe de bedste produkter med den højeste kvalitet, samtidig med at produktudviklingen af funktionelle detaljer, er med til at sætte nye standarder for udstyr i ekstreme forhold.